Communicatietrends 2021: het laatste kwartaal

Dit artikel geeft een samenvatting van de communicatietrends van 2020. Nog een paar maanden en dan zijn we in 2022, dus is het tijd om eens terug te blikken op wat er de afgelopen twee jaar in de communicatiewereld gebeurd is.

Introductie

Omdat communicatie op weg is een integrerend deel van marketing te worden, hebben communicatiebureaus nieuwe concepten en strategieën moeten bedenken om te blijvende curve voor. De afgelopen twee jaar hebben zich enorme veranderingen in de communicatiestrategieën voorgedaan, waarbij veel trends opkwamen zodra ze aan populariteit begonnen te winnen. Sommige trends zijn echter in de loop van de tijd in kracht blijven toenemen. In het volgende kopje bespreken we de belangrijkste communicatietrends waar een communicatiebureau Rotterdam aan kan houden.

Deze trends zijn ook nu nog actueel:

Communicatie is gespecialiseerd geworden

communicatie die voor één doel werkt of doelgroep, werkt misschien niet voor een ander. Specialisten en communicatiebureaus kunnen je helpen de communicatie te vinden die het beste werkt voor je bedrijf en communicatiebehoeften.

Communicatie wordt authentieker

Authenticiteit in communicatie betekent voor verschillende mensen verschillende dingen. Authenticiteit is niet altijd een indicator van kwaliteit; het weerspiegelt de eigenheid van elk merk (en soms de mensen erachter).

Communicatie is immersief geworden

communicatie beperkt zich niet langer tot schermen en drukwerk. Nieuwe communicatiekanalen zoals virtual reality (VR) en augmented reality (AR) zullen een revolutie in de communicatie teweegbrengen. Immersie zal een grote rol spelen in de toekomst van marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *