Wat zijn Linkedin Lead gen forms?

Mocht je weleens op LinkedIn zitten, dan heb je ze waarschijnlijk al eens voorbij zien komen. Een advertentie waarop je klikt en vervolgens al je gegevens al voor je zijn ingevuld! Deze zogenoemde social lead campagnes zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit de pallet van een adverteerder. Deze advertentie tactiek is dan ook zeer geschikt om leads te genereren voor je bedrijf!

Voordelen LinkedIn Lead gen forms

In principe zitten er bijna alleen maar voordelen verbonden aan deze vorm van adverteren. Aangezien dit een vrij laagdrempelige manier is om aan gegevens te komen van jouw doelgroep. De gebruiker wordt niet doorgestuurd naar een website, wat de kans op afhaken vermindert. Daarbij hoeft de gebruiker ook vrijwel niets te doen, aangezien LinkedIn automatisch al de formulieren invult a.d.h.v. de LinkedIn gegevens die ooit zijn ingevuld.

Hoe werken Lead gen forms?

In principe is dit vrij simpel. De gebruiker op LinkedIn zit de update welke door de adverteerder is gemaakt in de tijdlijn voorbijkomen als een gesponsorde update. Aan deze gesponsorde update zit een button / link verbonden waarop men kan drukken. Zodra je hierop druk t kom je terecht op het zogenaamde Linkedin formulier, waarop informatie staat over de aanvraag uit de advertentie. De gegevens welke ingevuld moeten worden staan voor een groot deel al automatisch ingevuld (naam en e-mailadres), zodat je als gebruiker bijna geen stappen hoeft te ondernemen. Vervolgens kun je, als je tevreden bent met het formulier, op verzenden klikken. Je kunt er dan als adverteerder voor kiezen om een bedankpagina te laten zien waarop je nog een link kunt toevoegen. Wellicht wil je de gebruikers nog de mogelijkheid geven om je website te bezoeken, of wil je dat ze toegang krijgen tot een E-book of White paper.

LinkedIn Lead gen forms zijn dus ontzettend gebruiksvriendelijk en daardoor heel interessant om in te zetten als advertentiemateriaal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *